lørdag 23. oktober 2010

Sånn har vår lørdag vært........

Mannen i huset sto opp klokka 5 for å komme seg til Leka på rådyrjakt i dag.
Heldigvis fikk vi andre i huset sove litt lenger....

I formiddag tok vi turen til Skogmo, litt utenfor Brønnøysund, på "skrotdag".
Et loppemarked med mange forskjellige "boder".
Linus ble den lykkelige eier av en batteridrevet lekedrill,
og den har vi hørt summing av i hele ettermiddag ;-) Veldig fornøyd gutt.
Hedda fant seg ei veske, mens Kornelie sparte pengene sine.

Mor i huset fant dette fatet, som er et slags serveringsfat med tre rom......
........og disse fatene og koppen.

Jeg elsker engelsk porselen, og husker med lengsel tilbake til en brukthandel jeg en gang besøkte mens jeg bodde i England.
Der hadde de mange rom fylt med slikt porselen, sortert etter farger.
En drømmebutikk i mine øyne.
Personlig er jeg mest glad i blått og brunt.

På loppemarkedet kjøpte jeg også en liten heklet duk, før vi avsluttet turen med kaker og pølse.

På vei hjem stoppet jeg og kjøpte roser.........

.....og så måtte vi jo selvfølgelig innom kiosken til min kjære venninne
for å kjøpe lørdagsgotteri.
Eller "lørdagsbutikken" som minstemann i huset kaller kiosken ;-)


 Da blir det kosekose her i huset resten av kvelden.
Håper dere alle får en flott lørdagskveld :-)

4 kommentarer:

  1. Ååå, førr en deilig dag dåkker hadd i går, sku gjerne ha vært med dåkker :) Og fatan va nydelig, perfekt førr d :) Stoor klem :)

    SvarSlett
  2. :-) Du sku jammen ha vært ilag m oss ja, men vi kan godt legg en plan førr neste lørdag ;-) E e alltid klar førr nye skattejakter ;-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Heldig er jeg som har en mann som har arvet et STORT servise av det blåe der. Alt fra kopper til middags service :)

    SvarSlett
  4. Syns du er utrolig heldig :-) Bare bittelitt misunnelig jeg da..hehe ;-) Jeg er stadig på jakt etter flere deler....så en vakker dag har kanskje jeg også et helt servise :-)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)