lørdag 4. juni 2011

Fyrer med ved..........og et lite livstegn !

Ja det er faktisk
helt sant.....

.....i dag har jeg fyrt opp i ovnen.......
Litt deprimerende når jeg vet at det er 4.juni :-(
Men etter at lynet slo ned i natt
og vi, og to kommuner til, 
hadde vært strømløse i en del timer,
så var det ganske hustrig og kaldt i huset da vi sto opp.
Når det i tillegg regner og regner,
så er ikke noe annet å gjøre enn å kose seg inne
med fyr i ovnen :-)

Har vært stille fra meg i de siste to ukene,
både med blogginnlegg og med kommentarer rundt omkring,
men sånn blir det av og til når døgnet har for lite timer.
Er det noen som kjenner seg igjen ?
Men her kommer
et lite livstegn fra meg,
og iløpet av dagen skal jeg få tatt meg en bloggerunde :-)

Forrige lørdag var jeg, ei venninne og ungene på loppis her i byen,
men der fant vi ingenting.........
så da suste vi like godt innover til Hommelstø og Mariannes brukthandel.

Der fant jeg som vanlig noen bruktskatter;

GAMMEL KOFFERT


 ....har lenge ønsket meg en gammel koffert,
men enda ikke funnet den rette.
Så gleden var STOR da denne flott kofferten lyste mot meg :-)
Kjærlighet ved første blikk ;-)

TINN FAT




............er egentlig ikke noe særlig glad i tinn,
men dette fatet passet perfekt på mitt runde bord.
Ble jo riktig så sommerlig med litt pynt på :-)

NORGES GLASS
....tre stykk,
og et søtt lite
SØLVPLETT FAT.
( som ikke ble fotografert denne gangen ;-))

Er det rart man elsker loppis og bruktbutikker :-)
Noen ganger finner man ingenting,
mens andre ganger gjør man flotte kupp :-)
Spenningen er til å ta og føle på....
tjihi :-)

Da ønsker jeg dere alle ei riktig flott sommerhelg !

KLEM FRA RITA

9 kommentarer:

  1. Hej Rita, det er dejligt at se, du er her igen - sikke fine loppefund du har gjort! Det er også min store hobby.
    Uha, det er synd, I har dårligt vejr - her er det så varmt, at jeg ikke kan sidde ude i solen, men må krybe i ly i skyggen.
    Varme klem og rigtig god weekend!

    SvarSlett
  2. Jeg bor i Harstad, og her har vi også regn. Men, har vært opphold en stund nå, så jeg har vært ute i hagen. I morgen og fra onsdag er det meldt godt vær, så vi får håpe det holder! Kjempestilig koffert du har fått tak i. Og SÅ søte små hunder dere har. :) Her har vi en bichon frise. :)
    -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  3. Ja, det var en skikkelig koselig lørdag vi hadde forrige helg :) Håper på reprise snart, kjæmpestor klem <3

    SvarSlett
  4. Hej Rita
    Här e Sooooooool :)
    Fin koffert.......
    å missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvarSlett
  5. Håper regnet har gitt seg, og strømmen er tilbake :) Her i sørøst har vi knallvær om dagen! Dere får flytte sørover ;)

    Snublet innom bloggen din først idag,
    og la meg til som følger. Gleder meg til å se mer til deg :)

    Klemmer

    SvarSlett
  6. Hei Rita :)
    Ja, for et vær sier jeg bare!!!
    Ble lettere frustrert da vi sto
    opp til strømløst hus :D
    - og for et vær, måtte ut å redde
    det som var å reddes på terrassen!
    HÅPER det snart blir bedre ღ
    Masse fine loppefunn du har funnet
    likte kofferten din da ღ Ha en fin
    fin helg videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Hei hei:)

    Så fin blogg du har, moro å oppdage nye blogger:):)

    Kjedelig å høre om at du må fyre på denne tiden av året:P Ikke for å gni det inn, men her er det sydenvær i helga;)

    Håper på bedre vær hos deg snart også:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  8. Kjedelig med dårlig vær.... Men her Nord er vi så vant til det da.

    Artig å dra på loppis å finne skatter... særlig noe man er på leting etter. Flotte ting du har funnet :-)
    Jeg skulle gjerne ha hatt mere tid å blogge men sånn er det vell for de fleste. Tiden strekker ikke til alt.
    Klem

    SvarSlett
  9. Man kan sannelig bare fyre....vi har sol men lite som minner om juni ellers. Har luke ugress i hele dag i sur vind.
    Flotte loppiskupp:)
    Blogging får man ta når det passer:)
    Ha en fin søndagskveld, klem fra meg:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)