tirsdag 17. juli 2012

Deilig sommerkake

Ikke mye som minner om sommer her nord,
vått, surt og kaldt,
og jeg savner sola desperat !
Men men ikke så mye å gjøre med det,
så i dag ble det sommerfest innendørs med min nærmeste familie :-)
Må bare fortelle dere om dagens desserten som ble en stor suksess,
og heretter går denne under navnet
Ritas sommerdessert spesial :-)

Kan jeg friste dere med ett lite stykke ?



Sånn så den ut ovenfra :-)
Jeg elsker friske bær,
og det er jo tid for å fråtse i dem nå :-)


Vakkert :-)


Oppskriften er så enkel som så:

Dekk ett fat med pikekyss/marengs :-)
Fyll på med pisket krem oppå :-)
...og topp det hele med masse friske bær :-)

Blir garantert en suksess!!!

NYT!!!


Ønsker dere ei god og rolig sommernatt!

Klem fra Rita

PS!

Bloggpausen min ble lengre en planlagt,
men nå er jeg tilbake
og etterhvert kommer
det innlegg fra vår herlige ferie i
fantastiske England :-)

10 kommentarer:

  1. Det så kjempegodt ut :) takk for tipset. Du er ikke alene om å savne sola :( men nå er vi heldigvis på leting etter sydentur så om en måneds tid blir det sol og varme på meg :)) LYKKE!
    Kos deg med kake og kos! Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Wow,det var en meeeeeget fristende kake, mmmmm :)
    Skikkelig sommer kake dette :)

    Gleder meg å se bilder fra ferien!

    Benteklemmer

    SvarSlett
  3. Å himmel så godtesyk man ble av å komme hit inn på besøk da!!!Yummy for en herlighet av en kake!Må prøves rett og slett.Så koslig å finne kommentar fra deg,som du ser er jeg raskt tilbake for jeg ble jo litt nysgjerrig på deg.Så gøy at du også har en Linus,min erfaring er at desse Linusene er særdeles spesielle ;) Og jeg tror vi har enda mer felles,- det kan se ut som du også lider av hundegalskap??Her har vi tre afghanske mynder i heimen så det er ihvertfall enstemmig vedtatt av stort sett de fleste at jeg er helt gal.Men som jeg sier,noen skal være gal :)
    Gleder meg virkelig til å se bilder fra ferieturen din,enda mer næring til mine drømmer.Cranford har jeg ikke sett....må sjekkes opp!!!Takk for tips:)
    Jeg slenger deg på blogglista mi slik jeg får fulgt med :)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  4. Velkommen hjem fra ferie - jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser. Og tak for den skønne opskrift her! Fortsat god sommer til dig, klem :-)

    SvarSlett
  5. Jeg vet ikke om kaken hjelper mot skyer som stenger for sola. Men denne skal jeg iallfall forsøke så får vi se om det virker. Den ser knallgod ut:) Jeg vet iallfall det blir solskinn i hjemmet når kaken serveres.
    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  6. Det ser ikke ud til du har den tidrøvende bekræftelse på din blog. :)

    SvarSlett
  7. Dette så lekkert ut, den må jeg prøve! Er også veldig glad i friske bær, må jo nyte årstiden sånn sett. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, jo jeg gleder meg til nordnorsk sensommer! :)

    SvarSlett
  8. Hei Rita :)
    Tusen takk for koselig ord på
    bloggen min :)) - fristende kake
    du viser her, skulle kanskje ha
    laget en slik nå som det er ferie
    her i heimen ;) Sol og varme må
    vi nok se lenge etter ser det ut
    som... Håper bare at det er ok
    vær nå under Rootsen :) Ha en fin
    uke, og sommer... Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. For ei herlig kake, vennen! Den så nydelig ut! :)

    Så koselig at du ville være med på Gi'borten min!

    Ha en fin sommerdag, håper sola har kommet til deg :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvarSlett
  10. Hei hei!

    Nam nam! Den såg fantastisk god ut og så smart og legge pikekyss under! Denne skal prøves! Så takk for tips!
    Gleder meg til å se reisebrev fra England!

    Klem ragnhild

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)