lørdag 30. oktober 2010

LOPPISLØRDAG

I dag har jeg og jentene vært en tur i Hommelstø
( ca 30 min kjøring fra Brønnøysund).
Her besøkte vi bruktbutikken til koselige Marianne.
Det er alltid like trivelig å besøke henne på butikken,
som er et skikkelig skattekammer for oss som liker gamle ting.
Det er ting og tang overalt,
og nesten umulig å komme seg fram i butikken, men herlig for oss som elsker sånt ;-)
Denne gangen var jeg så heldig å finne mange deler av mitt elskede engelske porselen, gjett om hjerte banket ekstra hardt da jeg oppdaget dette!
Jeg fant også en pidestal/blomsterbord som jeg har ønsket meg leeeenge......HERLIG!!!


Flere flate og dype tallerkener fulgte også med :-)

Er ikke sikker på om den forblir svart...tiden får vise....

Et lite utsnitt av en sommerlig duk som jeg også fant

Norges glass får jeg aldri nok av.......


Disse flotte røde dessertskålene trur jeg blir en suksess til juledesserten
I tillegg ble det to poser med bøker på storjenta i huset.
Hun er en lesehest av dimensjoner.

Da vi kom tilbake til byen kjørte vi innom speidernes loppemarked for å møte
Anette ( fra Anettes bokboble ) og barna hennes.
Speiderne hadde utrolig stort utvalg, men de flotteste loppene skulle selges på auksjon senere på dagen.
Dessverre hadde ikke vi tid til å vente til auksjonen,
men det ble tid til en koselig kafestund sammen med Anette og co.

Etter anbefaling fra bokeksperten Anette kjøpte jeg disse
to bøkene hos speiderne.

Nå har mannen i huset kommet hjem etter å ha vært i Gutvik og trent hundene,
så nå blir det lørdagskos resten av kvelden.

Ha en kosete lørdagskveld alle sammen !!!

2 kommentarer:

  1. Tak for din søde kommentar. Jeg kan se du også har været på loppemarked og fundet fine ting. Herligt.
    klem MARIANNE

    SvarSlett
  2. Marianne : Ja loppemarked er topp :-) Elsker å gå på loppemarkeder og brukthandlere når vi ferierer i Danmark :-)
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)