mandag 25. april 2011

Jeg finner ofte no rart på loftet......

..... og idag fant jeg mange gamle fat :-)

Visste jo at jeg hadde ei eske full av gamle ting,
som jeg rydda bort for 13 år siden da vi flytta inn i huset vårt.
Dette var ting som har tilhørt min mormor og morfar,
og som sto i huset her da vi overtok.
Har jo tenkt på denne eska av og til,
men aldri kommet så langt at jeg har tatt den ned.........
Men i dag kom jeg over den mens jeg rydda,
og jeg bare måtte ta den ned.......
og gjett om innholdet bragte fram mange gode minner :-)
Nesten som å gå på loppis på sitt eget loft :-)

Disse små fatene syns jeg er så søte :-)



Dette serveringsfatet minner meg av en eller annen grunn om
"færsk fæsk og lever" ;-)
Mormor og morfar
hadde et helt serviset med dette mønstret:


Disse er jeg også veldig fornøyde med endelig å ha funnet :-)

Dette hvite her er skikkelig stort
og kommer virkelig til nytte under en stor middag

Så nå har alle disse gamle fatene kommet til sin rett igjen,
og jeg elsker dem :-)

I morgen er det tilbake til hverdagen,
og vi kan tenke tilbake på ei herlig påske .-)

Ønsker dere alle ei riktig flott uke :-)

1 kommentar:

  1. Super fine ting du har fundet på loftet. Sådan et loft vil jeg gerne have. Tallerkenen på billede nr. 3 er en Dansk Fajance - Aluminia - Jeg tror det hedder Anne Sofie - prøv at kigge på bagsiden. Min mormor havde dette stel engang.
    Klem MARIANNE

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)