tirsdag 5. juli 2011

BLOMSTRENDE JASMIN

Etter 5 år med bare grønne blader
( kun noen få knopper i fjor )
blomstrer endelig denne skjønne
Jasminen
for fullt i hagen vår.

Da vi bygget ut for 5 år siden måtte treet
flyttes,
og
siden har det altså stått på sin
nye plass å "stura".
Men nå har den endelig bestemt seg for at den trives,
og står der i full blomsterprakt
og sender ut
nydelige dufter.
Særlig på kveldstid og på natta
er duften ekstra intens :-)

Denne duften sender meg rett tilbake
til barndomssommerene her på Dammen :-)
Utrolig hva lukter gjør med oss
mennesker.......
og hvilke minner de bringer oss.......!

Ha en flott sommerdag rundt omkring
hvor dere enn befinner dere :-)

Klem fra Rita


3 kommentarer:

  1. Vår sjasmin er også i full blomst nå. Den dufter herlig!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så smuk, og du har helt ret i det med duft og minder.
    Apropos minder, må fortælle dig en lille historie. Til vores bryllup fik vi en syrenbusk, der blev brugt i en tale min storesøster holdt. På busken hængte forskellige ting der hver symboliserede historier om Torben og jeg. Nå, men denne busk stod i mange år i vores have, uden at blomstre. I april 2005 mistede jeg min storesøster, og selvsamme forår blomstrede vores syrenbusk for første gang. For mig var det så smukt og symbolsk, og dit indlæg fik mig til at tænke på det igen, tak søde du ;)

    SvarSlett
  3. Hvor er det dejligt at din jasmin blomstrer igen! Jeg har også en jasmin - den står lige uden for huset og sender sin gode duft herind i bølger :-)
    Klem og ha' en fin dag, Rita!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å kommentere:-)
Er utrolig koselig å se spor etter dere som er inne å besøker bloggen min :-)